Simona Semenič
še ni naslova
Slovensko mladinsko gledališče
Na sporedu
Premiera: 6. oktober 2018, spodnja in zgornja dvorana Slovenskega mladinskega gledališča
Predstava skupaj s štirimi odmori traja približno deset ur.
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci v Medetaži SNG Maribor.
Izhodišče za ustvarjalni proces je mit Don Juana.
Dodatno besedilo so prispevali ustvarjalci predstave.
Režiser in dramaturg Tomi Janežič
Scenograf Branko Hojnik
Kostumografka Marina Sremac
Izbor glasbe ustvarjalci predstave
Oblikovalec zvoka Silvo Zupančič
Oblikovalec svetlobe David Cvelbar, Tomi Janežič
Asistenta režiserja Mirjana Medojević, Daniel Day Škufca
Asistent scenografa Aleksander Vujović
Video Dušan Ojdanič
Oblikovalka maske Nathalie Horvat
Svetovalka za jezik Mateja Dermelj
Vodja predstave Gašper Tesner
Zasedba
Neda R. Bric, Daša Doberšek Tomi Janežič k. g., Nataša Keser k. g., Boris Kos, Mirjana Medojević k. g., Anja Novak, Draga Potočnjak, Matej Recer, Blaž Šef, Daniel Day Škufca k. g., Stane Tomazin, Matija Vastl
še ni naslova je gledališka fantazija, ki se tudi v vsebinskem smislu ukvarja z vprašanjem človekovih fantazij. Ustvarjalci skušajo ves čas ohranjati zavedanje, da je pomemben element izvirnega mita o Don Juanu, iz katerega izhajajo, odnos do smrti in zato torej tudi vprašanje, kako (pre)živeti. Včasih se zdi, da je za to potreben čudež.
Tomi Janežič z ekipo se je literarnemu liku Don Juanu raziskovalno in laboratorijsko približevala skoraj leto in pol, vzporedno s tem pa je nastajalo novo dramsko besedilo Simone Semenič z naslovom še ni naslova. Avtorica se je Don Juanu, ki tokrat nosi kleno slovensko ime Janez, dotaknila z vidika njegovih "zapeljank" in posledic njegovih dejanj – ki se vsa zlijejo v celoto v enem samem hipu, enem samem utripu srca. V trenutku, ki je potreben, da telo, ki zdrsne z ležišča, trešči na trda tla. Besedilo se je, kot se je izkazalo, izvrstno povezalo z gradivom, nastalim na vajah, in Janežič ga je subtilno združil v bogato, razplasteno celoto, ki dodaja še en pogled na brezštevilne različice Don Juana in donjuanizma, predvsem pa spregovori o naših radostih, upanjih, strahovih in stiskah.
Tematike stereotipnega in nespornega donjuanovskega mačizma se besedilo loti z vidika posledic, kot so posilstva, zavrnitve, vprašanje živeti ali umreti, odtekanje življenja v razočaranju, prometna nesreča, občutek luzerja, sanje, sesute v prah ... Vse to je v gledališču Semeničeve in Janežiča, z odlično igralsko ekipo, lepo, mogočno in magično, povzpeto na raven ujetega trenutka, ki je prehoden. Vse elemente uprizoritve prežema občutenje prehodnosti, v kar popeljejo tudi gledalca in ga dobesedno prevetrijo.
Petra Tanko, Radio Slovenija, 7. 10. 2018
O režiserju
Tomi Janežič, gledališki režiser in pedagog, ki deluje tudi kot psihodramski terapevt, je kot izredni profesor zaposlen na AGRFT v Ljubljani, predaval pa je tudi na številnih drugih visokošolskih ustanovah v Sloveniji in po Evropi. Kot režiser deluje v prostoru nekdanje Jugoslavije, v Italiji, na Norveškem in v Rusiji. Njegove predstave so gostovale po Evropi, v Rusiji in ZDA. Prejel je več kot 30 mednarodnih priznanj in nagrad, med njimi dva zlata lovorjeva venca festivala MESS Sarajevo, nagrado občinstva in kritikov na Bitefu, več Sterijevih nagrad; bil je nominiran za zlato masko, najuglednejšo gledališko nagrado v Rusiji, heddo, enako pomembno nagrado na Norveškem, nagrado UT za najboljšo predstavo leta 2016 na Norveškem pa je tudi prejel in bil letos znova med kandidati zanjo.
O producentu
Zgodba Mladinskega se je začela l. 1955 in dosegla enega vrhuncev l. 2008 z naslovom Evropski ambasador kulture, ki ga je gledališču podelila Evropska komisija. V naših novih projektih se ukvarjamo z beleženjem simptomov družbe, ki jih prikažemo z ustreznimi performativnimi postopki. Pri tem javni prostor za nas postaja enakopravni prostor uprizoritve.
www.mladinsko.com
info@mladinsko-gl.si