Festival Borštnikovo srečanje

Nahajate se na arhiviranem spletnem mestu 54. Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

54. Festival Borštnikovo srečanje

14.—27. oktober 2019 | Maribor, Slovenija

Skok na vsebino // Skok na meni

Festival Borštnikovo srečanje - Uvodna stran

54. Festival Borštnikovo srečanje


Ivan Penović

Katalonec

Umetniška organizacija RUPER in Teatar &TD (HR)

Na sporedu

21.10.2019, ponedeljek / 20:30 / Mali oder /

Premiera 2018
Predstava traja 2 uri 45 minut in nima odmora.
Hrvaški jezik z nadnapisi v slovenščini.

Režiser Ivan Penović
Dramaturginja Franka Perković
Scenograf Filip Triplat
Avtorja glasbe Karlo Mrkša, Filip Triplat
Oblikovalec svetlobe Elvis Butković
Avtor videa Ivan Penović
Grafična oblikovalca Miran Bašić, Otto Kušec
Fotografa Damir Žižić, Sanja Bistričić
Producent Danijel Popović

Zasedba
Matija Čigir, Domagoj Janković, Karlo Mrkša, Pavle Vrkljan, Bernard Tomić, Filip Triplat

Navidezne možnosti tiho ubijajo. Posameznika napravijo pasivnega, spremenijo ga v tehnično sestavino (u)stroja. Lansirane možnosti človeka odtujijo od vsega, kar je zunaj ponudbe. Neobčutljiv postane na tem večnem partiju, kjer se nihče več ne počuti dobro. Katalonec je menda pravočasno pobegnil, če je sploh še živ. Ampak to niti ni pomembno. Ko namreč ozavestimo lastno vrtenje v krogu, se zmeraj porodi zamisel bega. Družba pa beg razume kot poraz, o katerem se ni prav pametno izrekati na glas. 

Živimo v dobi svetovnega spleta; plavamo v neskončnem oceanu subjektivnih, interesnih, podtaknjenih informacij, ki omejujejo izbiro. Možnosti je sicer preveč, a nobena ne ponuja vsega, kar potrebujemo. Zato razkazujemo, kar nam pade na pamet, na kar samo za hip pomislimo … Ne pripovedujemo zgodb, prikazujemo kontinuirano stanje, preobloženo z informacijami. Tudi liki v predstavi niso dramski, dopuščajo pa, da se drama dogaja nekje drugje. 

Avtorski projekt Katalonec, duhovita, avtentična in mladostno lucidna predstava, v kateri "igralci ne igrajo", kot pravi avtor in režiser, obravnava predvsem nerazumevanje razlogov za beg. Ali bežimo od samih sebe? Ali pa prav z begom ohranjamo identiteto? Temo umešča v študentsko stanovanje, v katerem je čas izgubil svoj pomen, kjer so problemi spregledani, neki nevidni prisotni pa ustvarjajo atmosfero večne lahkotne zabave. Kritiki projekt označujejo kot politični teaterin navajajo izjavo enega od eskapističnih likov, ki se iskreno pritožuje: "Ljudje dragi, kaj vi veste, da meni ni nihče umrl v vojni."

Katalonec <em>Foto: Sanja Bistričić</em>
Foto: Sanja Bistričić
Katalonec <em>Foto: Sanja Bistričić</em>
Foto: Sanja Bistričić
Katalonec <em>Foto: Sanja Bistričić</em>
Foto: Sanja Bistričić
Katalonec <em>Foto: Sanja Bistričić</em>
Foto: Sanja Bistričić

Iskalnik